'Hoe Coca-Cola bij een drukker in Dalfsen uitkomt?'

‘Laten we zeggen dat we in de verpakkingswereld een uitstekende reputatie hebben opgebouwd met onze innovatie gedreven customer intimacy’, aldus Peter Overbeek.

Hij volgde in 1998 Peter Eshuis op als algemeen directeur van de in 1891 opgerichte Drukkerij Eshuis. Overbeek was daarvoor al bedrijfsleider bij de verpakkingsspecialist. ‘Wij creëren altijd toegevoegde waarde voor onze opdrachtgevers met innovatieve technieken en toepassingen. Juist dat maakte dat Coca-Cola ons inschakelde voor het wereldwijd uitrollen van het ‘Share a Coke’-project met gepersonaliseerde wrap-around-labels. Een prachtige showcase voor Eshuis natuurlijk.’

‘Die focus op innovatie hebben we altijd gehad. Wij pionierden al vroeg met de HP Indigo digitale drukpers. Nog steeds zijn we lid van de HP Advisory Council, waardoor we altijd op de hoogte zijn van digitale druk-ontwikkelingen. Die kennis komt ons goed van pas in een verpakkingsbranche die volop in beweging is. Zo neemt nu de vraag naar small & medium runs toe. Door onze flexibiliteit en ons innovatief vermogen kunnen wij daar steeds sneller en beter op anticiperen. We maken voor heel veel klanten prachtige etiketten, verpakkingen en sleeves op maat.’

Peter Overbeek, algemeen directeur Drukkerij Eshuis

We streven naar operational excellence.

‘En de meeste klanten uit de top 30 zijn al meer dan 20 jaar klant bij Eshuis. Dat komt ook omdat wij de totale supply chain steeds beter beheersen, inclusief online-ordening en voorraadbeheer. We streven daarin naar operational excellence. In onze nieuwbouw in Dalfsen komt straks alles samen. Positieve ontwikkelingen dus, die mede door de inbreng van Wadinko in gang zijn gezet. Dat heeft de boel hier weer lekker opgeschud. Dus ja, we zijn goed op stoom! Het succes met Coca-Cola smaakt wat dat aangaat alleen maar naar meer!’