Doorgaan naar content

Op gevoel gekozen voor Wadinko

cases

Afbeelding van een monteur bij een staande ventilator van het bedrijf Tolsma Grisnich.

Directeur worden van het bedrijf waar je als jongen al vakantiewerk deed. Dat is het verhaal van Dim-Jan de Visser van Tolsma-Grisnich.

‘Alleen heette Tolsma toen nog Netagco-Tolsma, onderdeel van de Netagco Groep. Na mijn studie bedrijfskunde ben ik bij datzelfde bedrijf in dienst getreden. In 2003 ging het helaas bergafwaarts met Netagco. Daarop zijn de activiteiten overgenomen en voortgezet onder de naam Tolsma. Dat ging van meet af aan goed. In 2005 werd al een concurrent overgenomen, waarna in 2007 Grisnich werd gekocht.

Afbeelding van een monteur met een stalen profiel van het bedrijf Tolsma Grisnich.
Monteur in de productie van Tolsma Grisnich.

‘Wat volgde waren intensieve jaren van internationale expansie en innovatie. Jaren ook, waarin ik me realiseerde dat niet alleen onze producten waarde vertegenwoordigen, maar dat ook onze gespecialiseerde kennis geld waard is. Daarmee groeide bij mij tevens het besef dat onze hardware op termijn een commodity wordt en dat we een transitie naar een diensten- en softwareleverancier in gang moesten zetten. ‘

Business model
We moeten een transitie naar een diensten- en softwareleverancier in gang zetten.
Dim-Jan de Visser, directeur Tolsma-Grisnich

‘Een adviseur zei mij daarop eens te gaan praten met Wadinko. Ik heb toen gekozen voor Wadinko als medeaandeelhouder. Dat heeft goed uitgepakt. Er is weer focus en de cijfers laten een groei zien. Ons managementteam is professioneler en sterker dan ooit, zodat we nu op alle fronten en versneld kunnen inzetten op groei en innovatie. Bovendien hebben we er met Wadinko ook een nieuw netwerk bijgekregen en hebben we toegang tot Wadinko-initiatieven zoals bijvoorbeeld Perron038 in Zwolle, waar geavanceerde producten en productiesystemen worden ontwikkeld die onze innovatieve slagkracht verder kan vergroten.

Gerelateerde cases

Alle cases