Wadinko betreedt nieuwe markten met belang in De Wijndragers

Zwolle, 1 maart 2016 – Participatiemaatschappij Wadinko N.V. heeft een belang van 49% genomen in het Zwolse De Wijndragers, producent van mosterds, dressings, sauzen, dippers, oliën en azijnen. Met de investering door Wadinko wordt voorzien in de bedrijfsopvolging van De Wijndragers en tevens worden het kapitaal, de kennis en de netwerken van Wadinko ingezet voor een verdere groei van de onderneming.

De Wijndragers is in 1983 opgericht door de familie Ter Huurne. In de afgelopen 33 jaar is het familiebedrijf uitgegroeid tot een gerespecteerde producent van duurzame producten, die enkel uit de beste kwaliteit grondstoffen en zonder enige toevoegingen worden vervaardigd. Niet voor niets heeft De Wijndragers een positieve referentie van De Librije ontvangen. De productportefeuille van De Wijndragers omvat zowel eigen premium merken als De Wijndragers, aMust en BIG SAM’s, premium private labels, retail private labels voor enkele grote supermarktketens en ook industriebulk.

Hogere toegevoegde waarde

Met de overname van De Wijndragers door commercieel manager Christian Lensen breekt een nieuwe fase aan voor de onderneming. ‘Wij onderscheiden ons onder andere van de concurrentie door hoe wij onze productontwikkeling benaderen’, aldus Lensen. ‘Daarmee creëren wij een hogere toegevoegde waarde voor onze afnemers. Op basis daarvan zijn er zeker nog groeikansen bij onze bestaande relaties. Verder zie ik uitbreidingsmogelijkheden in het retail- en supermarktkanaal. Daarover zijn zelfs al gesprekken gaande met diverse grote partijen. Tot slot liggen er nog tal van exportkansen.’

Nieuwe tak van sport

‘Voor Wadinko is deze tak van sport geheel nieuw’, beaamt René Wolfkamp, directeur van Wadinko. ‘Daarmee is onze participatie in De Wijndragers inderdaad bijzonder en interessant te noemen. Aan de andere kant, we hebben bij onze afweging deel te nemen in De Wijndragers onze normale criteria gehanteerd. En daaruit bleek dat De Wijndragers een gezonde, duurzame onderneming met groeipotentie is, die daarmee bij kan dragen aan de toename van de werkgelegenheid in ons werkgebied. Met onze investering dragen we bij in zowel de bedrijfsopvolging als groei. Voor Wadinko is de participatie in De Wijndragers tevens een unieke gelegenheid kennis op te doen van nieuwe markten.’

Over Wadinko

Participatiemaatschappij Wadinko N.V. heeft als doel het stimuleren van de bedrijvigheid en werkgelegenheid in Overijssel, de Noordoostpolder en Zuidwest Drenthe. Dat doet Wadinko enerzijds met substantiële minderheidsbelangen in bedrijven met risicodragend kapitaal, kennis, managementondersteuning en netwerken. Anderzijds stelt Wadinko ondernemingen in staat versneld te groeien met achtergestelde, laagrentende Ondernemersleningen. Ook geeft Wadinko een impuls aan de kwaliteit van ondernemen in haar werkgebied met de Wadinko Academie en het Wadinko Traineeship. De bedrijven waarin Wadinko participeert, zijn bij voorkeur gericht op de maakindustrie en zakelijke dienstverlening. Door hun innovatieve karakter zijn het juist deze bedrijven die volop ontwikkelingsmogelijkheden en groeipotentie hebben. Door de groei van winstgevende bedrijvigheid dragen ze in belangrijke mate bij aan de bevordering van de regionale economische structuur.

Benieuwd naar wat we voor u kunnen betekenen?

Stationsweg 11 - Postbus 445 - 8000 AK Zwolle - Tel: 038 425 93 60 - E-mail: info@wadinko.nl