'Hoe Coca-Cola bij een drukker in Dalfsen uitkomt?'
‘Door de toetreding van Wadinko als aandeelhouder zijn we als onderneming sterk gegroeid en hebben we onze ambities waar kunnen waarmaken,’ aldus Peter Overbeek.
Hij volgde in 1998 Peter Eshuis op als algemeen directeur van de in 1891 opgerichte Drukkerij Eshuis. Overbeek was daarvoor al bedrijfsleider bij de verpakkingsspecialist. ‘Wij creëren altijd toegevoegde waarde voor onze opdrachtgevers met innovatieve technieken en toepassingen. Juist dat maakte dat bijvoorbeeld Coca-Cola ons inschakelde voor het wereldwijd uitrollen van het ‘Share a Coke’-project met gepersonaliseerde wrap-around-labels. Een prachtige showcase voor Eshuis natuurlijk. Die focus op innovatie hebben we altijd gehad.’

‘‘Wij pionierden al vroeg met de HP Indigo digitale drukpers. Nog steeds zijn we lid van de HP Advisory Council, waardoor we altijd op de hoogte zijn van digitale drukontwikkelingen. Die kennis komt ons goed van pas in een verpakkingsbranche die volop in beweging is. Zo neemt nu de vraag naar small & medium runs toe. Door onze flexibiliteit en innovatief vermogen kunnen wij daar steeds sneller en beter op anticiperen. We maken voor onze klanten prachtige etiketten, verpakkingen en sleeves op maat. En de meeste klanten uit de top 30 zijn al meer dan 20 jaar klant bij Eshuis. Dat komt ook omdat wij hun totale supply chain steeds beter beheersen, inclusief online-ordering en voorraadbeheer. We streven daarin naar operational excellence.’
We streven naar operational excellence.
‘Positieve ontwikkelingen dus, mede dankzij de waardevolle bijdrage van Wadinko. Wadinko heeft geholpen om de organisatie verder te ontwikkelen en waar nodig het managementteam versterkt. Ook onze rapportagesystemen zijn verbeterd, waardoor we veel beter inzicht hebben in onze resultaten. Wadinko is ook een kritische sparringpartner maar altijd in goede en open sfeer. Niet op de persoon, maar op de inhoud. Alles gericht op de lange termijn.'